tisdag 25 maj 2010

I don’t know what’s wrong with me today. I just don’t feel good. I think it was after watching Special Victim unit. That show always mess with my feelings, just like Criminal Minds. Whenever it involves kids it leaves me feeling empty, and scared. And most of all mad, mad at the world, mad at pervs, mad at people who sits by and to nothing. In the future I hope I can work to make the world a better place, I hope I can help kids. I also hope that I will stop being so sensitive. Feeling like this after watching a TV-show, makes me realise that I might not be ready to work with this. Not ready to face reality just yet.

I will.

1 kommentar:

Jannike sa...

I know, right?? Jag tittar alltid på Special Victims och på Criminal Minds, och just när det handlar om barn så blir man ofta så illa berörd! Just för att mycket ju tyvärr är sånt som faktiskt kan hända... :/ Såg du det Specials Victims som var igår, med barnet med cancer till följd av långvarig förgiftning?

Anyway! Ja en av de stora anledningarna till varför jag dras till Malmö är just för att det sägs vara en sån internationell stad, och jag älskar att umgås med folk ifrån andra länder, är väldigt intresserad av språk och kultur och så. Kommer du ifrån Malmö?

Och tack! Din kommentar angående mitt skrivande värmer verkligen! :D Blir jätteglad. Och jag började också blogga på engelska till viss del för att utveckla mitt skrivande på engelska, det blir ju helt klart en annan sorts utmaning! Men också för att mina vänner som till störst del är icke svenskspråkiga skulle förstå.

Jag är glad att du valde att kommentera på min blogg i alla fall, du verkar som en väldigt härlig och smart tjej, kul att läsa vad du skriver.